יום שני, 30 בנובמבר 2009

עו"ד יורי גיא-רון

פעם היו שולחים ילדה כמוה לאברבנאל: סיפורה של הילדה האוטיסטית לי גיא-רון
שנתיים אחרי שנולדה לי, בתו השנייה של ראש לשכת עורכי הדין עו"ד יורי גיא-רון, הגיעה האבחנה: אוטיזם. יורי ורעייתו כנרת נאבקו ברשויות, הצליחו להכניס את לי למערכת החינוך הרגילה - וכיום היא תלמידה מצטיינת בחטיבת הביניים. בראיון משותף מספר האב על הדרך הארוכה והקשה שעשתה המשפחה, ואילו לי מספרת על תחושותיה וחוויותיה - ומספקת הצצה נדירה לעולמם הפנימי של האוטיסטים
לי בת ה-15 שבה הביתה מבית הספר. היא מבחינה באביה שיושב על הספה בסלון ועיניה קורנות. לרוב, האב - עו"ד יורי גיא-רון, המכהן כראש לשכת עורכי הדין - אינו נמצא בבית בשעת צהריים. לי צועדת לעברו בשמחה, מתיישבת לצדו, מחבקת, מתרפקת. "מה שלומך ליקוש", מתעניין גיא-רון בחום. לי שותקת. "איך היה היום שלך, ליקוש", הוא מנסה. לי מתרפקת, עדיין שותקת. "את לא רגילה שאני בבית בשעות כאלה, הא?", הוא צוחק. לי נאנחת-נוהמת, ואביה ממהר להסביר שזו דרכה להביע התרגשות, שמחה. בגיל שנתיים אובחנה לי כאוטיסטית. אחת מהלקויות הבולטות של התסמונת היא חוסר יכולת לקיים תקשורת בדיבור. לי ניהלה ומנהלת מאבק איתנים באוטיזם. היא מבינה הכל. קוראת ספרים, מביעה עצמה בכתב בעברית וגם באנגלית. לומדת בחטיבת ביניים רגילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה